Autres informations et services officiels:
www.belgium.be
KC16/22-0046
Non fondée
KC - Leuven Centraal
Commission des plaintes
Autre décision directeur
BEZOEK - PROPORTIONALITEIT
De klachtencommissie stelt vast dat het ongestoord bezoek van klager werd geweigerd door de directeur omwille van organisatorische redenen. Door een vergissing van de plantondienst, was er meer bezoek gereserveerd dan praktisch mogelijk was. De gevangenis beschikt slechts over twee kamers voor het ongestoord bezoek terwijl er per ongeluk drie ongestoorde bezoeken stonden ingepland. De klachtencommissie is van oordeel dat de directie zorgvuldig heeft gehandeld. De directie besliste om het bezoek dat het laatste was gereserveerd, te annuleren. Dit is een objectief beslissingscriterium en was toevallig het bezoek van klager. Klager kreeg bovendien onmiddellijk de mogelijkheid om een nieuw bezoek in te plannen. De klachtencommissie besluit dat de directeur een redelijke en billijke beslissing heeft genomen. De klacht is ongegrond.
De klachtencommissie stelt vast dat het ongestoord bezoek van klager werd geweigerd door de directeur omwille van organisatorische redenen. Door een vergissing van de plantondienst, was er meer bezoek gereserveerd dan praktisch mogelijk was. De gevangenis beschikt slechts over twee kamers voor het ongestoord bezoek terwijl er per ongeluk drie ongestoorde bezoeken stonden ingepland. De klachtencommissie is van oordeel dat de directie zorgvuldig heeft gehandeld. De directie besliste om het bezoek dat het laatste was gereserveerd, te annuleren. Dit is een objectief beslissingscriterium en was toevallig het bezoek van klager. Klager kreeg bovendien onmiddellijk de mogelijkheid om een nieuw bezoek in te plannen. De klachtencommissie besluit dat de directeur een redelijke en billijke beslissing heeft genomen. De klacht is ongegrond.